2014. május 19.
A Műegyetem hallgatói taroltak az országos Creo CAD tervezői versenyen.
A dobogó mindhárom helyére a BME Gépészmérnöki Karának hallgatója állhatott az S&T Consulting Hungary Kft. hagyományos tervezői versenyén. Az S&T Consulting Hungary Kft. több mint tizenöt éve működik sikerrel a hazai és nemzetközi informatikai szolgáltató piacon. A hálózati, IT-biztonsági és adattárolási rendszerektől az integrált vállalatirányítási megoldásokon át, egészen a mérnöki tervező szoftverekig, testreszabott standard megoldásokat és egyedi fejlesztéseket készít közép- és nagyvállalatok, állami intézmények részére.
Az első helyezett Bartalus Dávid MSc hallgató lett (holtversenyben Görögh Imrével, a Miskolci Egyetem hallgatójával), felkészítő tanára Piros Attila, a Gép- és Terméktervezés Tanszék adjunktusa. A versenyt küllő nélküli kerékagy-motor koncepciójával nyerte meg.
A dobogó második helyét Haász Ákos MSc hallgató foglalta el kompozit vázú városi kerékpárja tervével.
A harmadik helyezett Székely András Péter BSc hallgató lett egy szivattyú hajtóműház tervével. Őt és az ezüstérmest is Farkas Zsolt, a Gép- és Terméktervezés Tanszék tanszéki mérnöke készítette fel.
A verseny három fordulóban zajlott: az első fordulóban a pályázók a Creo tervezőszoftverrel készített pályaművükkel jelentkezhettek a versenyre. Ezek közül az S&T szakemberei választották ki a legjobb terveket. A kiválasztott pályaművekre több fórumon keresztül lehetett szavazni a második fordulóban, ahonnan a versenyzők továbbvitték pontjaikat a döntőbe. Itt sokrétű Creo ismeretekről (komplex modellezés, lemeztervezés, formatervezés, import modellek szerkesztése, végeselemes szimuláció) kellett tanúbizonyságot adniuk, hiszen a feladatok többségének megoldása a kimondottan haladó tervezési módszerek ismeretét is megkövetelte. A végső sorrendet a hozott pontszámok és a döntőben szerzett pontok összessége alakította ki.
A versenyen tavaly is nagy sikerrel szerepeltek a műegyetemisták, akkor a sűrített levegővel hajtott Pneumobil versenyautó vázszerkezete, illetve a Formula Racing Team versenyautójának monocoque vázszerkezete terveivel szerezték meg a BME gépészhallgatói a második és a harmadik helyet (a bme.hu korábban mindkét versenyautó-csapatról beszámolt itt és itt – a szerk.) |
Fotó: S&T Consulting Hungary Kft.