2016. november 24.
Áttörést ígérő közös kutatások és egyetemi fejlesztések valósulnak meg a Knorr-Bremse idei 10 millió forintos támogatásával, együttműködésben a BME Gépészmérnöki Karával.
„Hallgatóink naprakész tudást szerezhetnek az ipar támogatásával, ebben évtizedek óta a Knorr-Bremse az egyik legjobb partnerünk, a velük ápolt kapcsolat nélkülözhetetlen a minőségi mérnökképzéshez” – hangsúlyozta Czigány Tibor akadémikus, a Gépészmérnöki Kar dékánja. „Az együttműködés hozzájárul ahhoz, hogy karunk adja ma Magyarországon a legnagyobb presztízsű műszaki diplomáját. Ennek köszönhető, hogy a hazai rangsorokban képzéseink mindenhol az első helyen vannak, és a nemzetközi rangsorokban is előkelő helyeken szerepelnek, megelőzve a környező országok egyetemeit” – nyomatékosította Czigány Tibor.
„A legjobb dolog, ami a hallgatókkal és egy vállalattal történhet, a kutatók és szakemberek bevonása éles, valódi helyzetekbe. Az alapkutatásoknak is további lendületet adhat a végzős hallgatók, gyakornokok, illetve egyetemi munkatársak elméleti szakismereteinek alkalmazása és kipróbálása valós körülmények között; a vállalati csapatok pedig kiemelkedő és friss tudással rendelkezőkkel bővülnek” – vélekedett Kovács Attila, a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest fejlesztő mérnökeinek vezetője.
A 2011 júniusa óta tartó együttműködés elmélyítésével a kar, valamint a csúcstechnológiát fejlesztő, tervező és gyártó vállalat olyan közös kutatási projekteken dolgozik, amelyek a jövő járműgyártásának anyagait, technológiáit és módszereit adják. Így a BME gépészmérnök-hallgatói többek között válaszokat keresnek a high-tech vasúti fékgyártással összefüggő ipari kérdésekre, valamint kutatják a jövő járműgyártásának módszereit.
A Knorr-Bremse kötelékében dolgozó magyar mérnökök fejlesztéseit, ötleteit jelenleg is a világ számos olyan részén használják, ahol szuperexpresszeket, vagy éppen a fagyos tundrán közlekedő tehervonatokat kell biztonsággal megállítani.
Az együttműködés lehetőséget ad a legtehetségesebb hallgatóknak, hogy projektfeladat, szakdolgozat, diplomamunka, illetve PhD kutatás keretében kapcsolódjanak be a vállalat innovációs tevékenységébe a Knorr-Bremse ösztöndíjasaiként. A cég emellett gyakornoki programmal is várja az érdeklődő hallgatókat, akik így például a Kínában épülő nagysebességű vasút vagy a Japánban közlekedő Shinkansen fékegységeinek méretezésében vehetnek részt.
A Knorr-Bremse segítségével tovább fejlődik a Gépészmérnöki Karon létrehozott virtuális tervezőlabor (a labor 2014 nyári átadásáról szóló cikkünk ITT olvasható – szerk.). A vállalat kétmillió forinttal járult hozzá oktatási célú szoftver beszerzéséhez is.
A Knorr-Bremse az aláírással egyidejűleg nyílt napot is tartott a kar hallgatói és oktatói számára, amelyen az érdeklődők a tervezés és a gyártás folyamatát tekinthették meg.
A Knorr-Bremse a világ piacvezető vasúti szerelvény- és haszongépjármű-fékrendszer gyártója, tavalyi árbevétele csaknem 6 milliárd euró volt. A vállalatcsoport 30 országban 25 ezer munkatársat foglalkoztat, akik fék-, beszálló-, vezérlő- és energiaellátó rendszerek, fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszerek, vezető-asszisztens rendszerek, valamint erőátviteli és átvitel-vezérlő megoldások fejlesztésével, gyártásával és szervizelésével foglalkoznak. A Knorr-Bremse két magyarországi egységében a legfejlettebb technológiát használják. Budapest a vasúti fékrendszerek tervezésének és gyártásának központja, Kecskeméten a haszongépjárművek számára készülnek fékrendszerek. |
BK-TJ
Forrás: Knorr-Bremse Rail Systems Budapest
Fotók forrása: Uniomedia