2019. október 17.
A feltörekvő európai és közép-ázsiai országok felsőoktatási intézményei között a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem a legjobb 35 között szerepel.
A Quacquarelli Symonds (QS) által közzétett Emerging Europe and Central Asia (EECA) listán 350 egyetem mutatói és eredményei olvashatók. A nemzetközi listára 17 magyar felsőoktatási intézmény került fel; a Műegyetem a 34. helyet szerezte meg, ezzel pedig a harmadik (az Eötvös Loránd Tudományegyetem a 28., a Szegedi Tudományegyetem a 33., a Debreceni Egyetem pedig a 37. az összeállításban) legjelentősebb a hazai összehasonlításban.
Magyar felsőoktatási intézmények | Helyezés |
Eötvös Loránd Tudományegyetem | 28. |
Szegedi Tudományegyetem | 33. |
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem | 34. |
Debreceni Egyetem | 37. |
Budapesti Corvinus Egyetem | 50. |
Pécsi Tudományegyetem | 59. |
Pannon Egyetem | 91. |
Szent István Egyetem | 110. |
Miskolci Egyetem | 121. |
Pázmány Péter Katolikus Egyetem | 194. |
Óbudai Egyetem | 199. |
Széchenyi István Egyetem | 201-210. |
Soproni Egyetem | 201-210. |
Nyíregyházi Egyetem | 221-230. |
Kaposvári Egyetem | 231-240. |
Eszterházy Károly Egyetem | 251-300. |
Károli Gáspár Református Egyetem | 301-350. |
A szomszédos, vagy a visegrádi országok műszaki egyetemeinek eredményeit vizsgálva is jól teljesített a BME. A 25-ből mindössze 3 előzi meg a Műegyetemet: a Czech Technical University in Prague, a Warsaw University of Technology és a Brno University of Technology.
A QS világranglistájával ellentétben az EECA egy szűkebb rangsor, amely objektívebben tükrözi a hasonló finanszírozási lehetőségekkel rendelkező fejlődő országok egyetemeinek színvonalát azáltal, hogy ebben az összesítésben nem szerepeltetnek sem amerikai, sem pedig brit egyetemet. A sorrend kialakításakor 9 szempont szerint súlyoztak a listakészítők: az akadémiai, valamint a munkaadói elismertség, az oktató/hallgató arány, az egy oktatóra eső publikációk száma, a publikációk idézettsége, a PhD fokozattal rendelkezők száma, a webes megjelenések aránya, továbbá a külföldi oktatók és hallgatók számossága.
– GI –