A Műegyetem továbbra is a régiós QS-rangsor élvonalában

A feltörekvő európai és közép-ázsiai országok felsőoktatási intézményei között a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem a legjobb 40 között szerepel.

A brit Quacquarelli Symonds (QS) által közzétett Emerging Europe and Central Asia (EECA) listán 400 egyetem mutatói és eredményei olvashatók. A nemzetközi listára 17 magyar felsőoktatási intézmény került fel; a TOP50-be pedoig csak 4. A Műegyetem a 35. helyet szerezte meg, ezzel pedig sorrendben a harmadik az Eötvös Loránd Tudományegyetem (24. helyezés), és a Szegedi Tudományegyetem (26. helyezés) után a hazai összehasonlításban.

Magyar felsőoktatási intézmények

Helyezés

Eötvös Loránd Tudományegyetem

24.

Szegedi Tudományegyetem

26.

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

35.

Debreceni Egyetem

39.

Budapesti Corvinus Egyetem

61.

Pécsi Tudományegyetem

62.

Pannon Egyetem

100.

Szent István Egyetem

109.

Miskolci Egyetem

123.

Széchenyi István Egyetem

173.

Pázmány Péter Katolikus Egyetem

201-210.

Soproni Egyetem

221-230.

Óbudai Egyetem

231-240.

Kaposvári Egyetem

251-300.

Nyíregyházi Egyetem

251-300.

Eszterházy Károly Egyetem

301-350.

Károli Gáspár Református Egyetem

301-350.

A hazai műszaki egyetemek között tehát első a Műegyetem, de a szomszédos, illetve a visegrádi országok műszaki egyetemeinek eredményeit vizsgálva is jól teljesített a BME. A rangsorban csak a Czech Technical University in Prague, a Warsaw University of Technology és a Brno University of Technology szerepel a BME előtt.

A QS világranglistájával összehasonlítva az EECA szűkebb rangsor, amely objektívebben tükrözi a hasonló finanszírozási lehetőségekkel rendelkező fejlődő országok egyetemeinek színvonalát azáltal, hogy ebben az összesítésben nem szerepeltetnek sem amerikai, sem pedig brit egyetemet. A sorrend kialakításakor 10 szempont szerint súlyoztak a listakészítők: az akadémiai, valamint a munkaadói elismertség, az oktató/hallgató arány, az egy oktatóra eső publikációk száma, a publikációk idézettsége, a PhD fokozattal rendelkezők száma, a webes megjelenések aránya, továbbá a külföldi oktatók és hallgatók aránya.

 

BME Rektori Kabinet Kommunikációs Csoport