Szép sikereket értek el a BME-s hallgatók a TechTogether szakmai mustrán

Bronzérmet és több különdíjat is kiérdemeltek fejlesztéseikkel a műegyetemisták az ifjú mérnököknek szóló idei innovatív versenyen.

„Megbirkóztunk a kihívással, csak pár vállalati feladvány okozott nagyobb fejtörést, és persze az online tér, mint sajátos helyszín jelentett némi nehézséget, ám összességében sikeresen szerepeltünk a versenyen” – értékelte a megmérettetésen nyújtott teljesítményét a 3. helyet szerző BME Formula Racing Team (BME FRT) műegyetemi versenycsapat, amely régi és új tagokat is bevont a szakmai kérdések megválaszolásába. Elmondták, hogy az oklevéllel együtt járó 100 ezer forintot a legújabb járműveik fejlesztésére fordítják: egy új elektromos autó építésén dolgoznak, miközben továbbfejlesztik önvezető járművüket is. Reményeik szerint nyáron már mindkét autóval versenyezhetnek. (További érdekességek a csapat Facebook-oldalán olvashatók – szerk.)

A fiatalok emellett elnyerték a Nemak Győr Alumíniumöntöde ezüst különdíját a meghatározás szerint 304 cm-t gurulni képes 3D nyomtatott négykerekű jármű tervezésével, és a Schaeffler Savaria Kft. kiírásán is ők bizonyultak a legjobbnak a felvázolt grommet-ötletükkel. (A grommet egy olyan gépelem, amely két másik alkatrész között kitölti a térrészt, hogy ott víz és por elleni szigetelő, vagy nyomászáró felületet hozzon létre. A versenyen egy ilyen víz- és porzáró tömítést terveztek a hallgatók – szerk.)

A koronavírus-járvány miatt idén rendhagyó, hibrid módon – részben online, részben pedig a versenyzők személyes jelenléte mellett – a megfelelő óvintézkedések mellett tartották meg a Techtogether Automotive Hungary & Ipar Napjai versenyt a Hungexpo területén. A kétnapos megmérettetésre előzetesen megoldott feladatokkal készültek a fiatalok, a helyszínen újabb műszaki kvíz, HR és menedzsment kérdőív, valamint a vállalatok kérdéseinek megválaszolása következett. Összesen 12 hallgatói mérnökcsapat csaknem 200 versenyzője vett részt az eseményen.

A BME Formula Racing Team (BME FRT) csapatának a versenyben részt vevő tagjai:

Bagoly Zoltán (VIK, mérnökinformatikus BSc)

Báldi Gergő (GTK, műszaki menedzser BSc)

Bekes Nándor (GPK, mechatronika BSc)

Burian Lóránt Fendall (ELTE, GTI, pénzügy MSc)

Erősdi Zakariás (VIK, villamosmérnök MSc)

Fazakas Kinga (BGE, KKK, nemzetközi gazdálkodás BSc)

Fliegl Attila (VIK, villamosmérnök BSc)

Fülöp Simon (GTK, gazdálkodás és menedzsment BSc)

Galamb Emese (KJK, logisztikai mérnök BSc)

Gruner Benedek (KJK, járműmérnök BSc)

Havasi Márk (GTK, gazdálkodás és menedzsment BSc)

Janoch Ábel (KJK, járműmérnök MSc)

Krakkai Ádám (KJK, járműmérnök BSc)

Madácsi Bendegúz (GTK, műszaki menedzser BSc)

Nagy-Galaczi Tamás (GPK, gépészmérnök BSc)

Péter Brúnó (GPK, gépészmérnök BSc)

Scheidler Barnabás (GPK, mechatronika BSc)

Szederkényi Bence (GPK, gépészmérnök MSc)

Szőke Bianka (ELTE, GTI, nemzetközi gazdaság és gazdálkodás MSc)

A TechTogether negyedik helyén végzett és különdíjjal is jutalmazták a BME Motorsport csapatot. A fiatalok helyzetét nehezítette, hogy az eseménnyel szinte egy időben többen közülük járműtesztelésen vettek részt Kecskeméten, így megosztott erőforrással tudtak a rendezvényre készülni. A nehézségek ellenére azonban állták a sarat, és ők lettek a legsikeresebbek az SMC Hungary Kft. helyszíni, elektronikai tudást igénylő feladatában egy elektropneumatikus kapcsolási probléma megoldását kivitelezve. A pénzjutalommal és az egyéves SMC eLearning-200 interaktív tanfolyam licensszel járó különdíjat örömmel fogadták a műegyetemi versenyzők: „egy olyan exkluzív, az elméletet és a gyakorlatot kombináló oktató rendszer használatára nyílik lehetőségünk, amely egyetlen csomagban kínál minden automatizálástechnikai szakkifejezést és technológiát (pneumatika, szenzor-technológia, elektrohidraulika stb.), így rövid idő alatt lényeges tudás megszerzését teszi lehetővé”. (További érdekességek a csapat Facebook-oldalán olvashatók – szerk.)

A BME Motorsport csapatának a versenyben részt vevő tagjai:

Bakonyi Bence (ELTE GTI, kereskedelem és marketing BSc)

Bánóczi László (KJK, járműmérnök BSc)

Bogan Márk (GPK, gépészmérnök BSc)

Czunyi Fanni (GTK, gazdálkodási és menedzsment BSc)

Csvila Péter (GPK, gépészmérnök BSc)

Dén Dániel (KJK, járműmérnök MSc)

Gál András (VIK, villamosmérnök BSc)

Gál Péter (GPK, mechatronikai mérnök BSc)

György István (GPK, gépészmérnök BSc)

Habaz Réka (GPK, gépészmérnök BSc)

Hauschild Péter (GPK, gépészmérnök BSc)

Havasi Marcell (KJK, járműmérnök BSc)

Hegedűs Panna Luca (GPK, gépészmérnök BSc)

Herőczi Sándor (GPK, gépészmérnök BSc)

Jakab Farkas (GPK, mechatronikai mérnök BSc)

Kárász Gergő (GPK, gépészmérnök BSc)

Mándi Gábor (GPK, gépészmérnök BSc)

Mihók Márton (GPK, gépészmérnök BSc)

Ötvös Bernadett (ELTE, GTI, kereskedelem és marketing BSc)

Papp Zsombor (GPK, mechatronikai mérnök BSc)

Rácz Imre (GPK, gépészmérnök BSc)

Radványi Márton (GPK, gépészmérnök BSc)

Szabó Bence (ELTE, GTI, gazdálkodási és menedzsment BSc)

Szabó Márk (GPK, gépészmérnök BSc)

Szász Dániel (GPK, gépészmérnök BSc)

Tajti Benedek (GPK, gépészeti modellezés MSc)

Takács Dominik (GPK, gépészmérnök BSc)

Vigh Eszter (GPK, gépészmérnök BSc)

Zrupkó Zalán (GPK, gépészmérnök BSc)

Zsöllér Dániel (GPK, gépészmérnök BSc)

Hatodik helyen végzett és két különdíjnak is örülhetett a BME Solar Boat Team csapata, miután a legeredményesebben hajtotta végre a thyssenkrupp Materials Hungary Zrt. által meghirdetett feladatot: a különböző kialakítású munkadarabok anyagának, gyártástechnológiájának és egy átlagos gépjárműben történő felhasználásának megállapítását. A formáció további különdíjat kapott a Pannon Egyetemtől is, amelynek feladványa a mezőny szerint az egyik legnehezebben kivitelezhető volt szakmailag. A fiataloknak egy gyártórendszer folyamatait kellett feltérképezniük, következtetéseik alapján e rendszer digitális iker párjára tettek javaslatot. Mindeközben törekedtek a termelés hatékonyságának növelésére, további fejlesztési lehetőségekre, majd ezek igazolására szimulációkkal.

A BME Solar Boat Team csapatának a versenyben részt vevő tagjai:

Bak Bálint (VIK, villamosmérnök BSc)

Bakonyi Márk (KJK, járműmérnök BSc)

Batta Tamás Barnabás (GPK, gépészmérnök BSc)

Borneas Cristian Benjamin (KJK, járműmérnök BSc)

Czibere Szilárd (VIK, villamosmérnök BSc)

Dobos Ágoston (KJK, járműmérnök MSc)

Domaniczki Viktória (KJK, logisztika BSc)

Dombovári Zsófia (GTK, gazdálkodás és menedzsment BSc)

Fór Laura Hanna (GTK, nemzetközi gazdálkodás BSc)

Gál Péter (KJK, járműmérnök MSc)

Ilinyi Blanka (GPK, gépészmérnök BSc)

Kasza Lénárd (GPK, gépészmérnök BSc)

Kecskés Márk (VIK, mérnökinformatikus MSc)

Komári Luca (GTK, műszaki menedzser BSc)

Louscha Evelin (GTK, gazdálkodás és menedzsment BSc)

Ludman Levente (VIK, villamosmérnök BSc)

Martini Dávid (VIK, villamosmérnök BSc)

Pintér András (GPK, gépészmérnök BSc)

Sinkó András (GPK, gépészmérnök BSc)

Szertaridisz Alexisz (GPK, gépészmérnök BSc)

Szilágyi Dávid (KJK, járműmérnök MSc)

Tömöri Péter (VIK, villamosmérnök MSc)

Tóth Ákos (GPK, gépészmérnök BSc)

Tóth Bence Tamás (VIK, villamosmérnök MSc)

Visnyei Ábel (KJK, járműmérnök MSc)

A BME Solar Boat Team csapata a közeljövőben új hajója tesztelésén és az apró funkciók tökéletesítésén, továbbfejlesztésén dolgozik. Reményeik szerint a következő versenyszezonban, nyáron már rajthoz állhatnak a monacói és hollandiai megmérettetéseken.

(További érdekességek a csapat Facebook-oldalán olvashatók – szerk.)

A TechTogether vállalati partnerei kiemelték az idei magas színvonalú feladatmegoldásokat. Úgy látták, ha a verseny egy vizsgafeladat lett volna, azt idén mindenki sikeresen vagy kiválóan teljesítené. De nemcsak a megmérettetésről szólt a rendezvény, a szervezők a rendhagyó helyzet ellenére törekedtek arra, hogy a műszaki felsőoktatásban tanulók és a járműipari cégek számára alkalmat teremtsenek a kapcsolatépítésre, biztosítsanak szakmai kihívásokat, továbbá népszerűsítsék a mérnöki pályát, valamint annak innovációs és karrierlehetőségeit.

TZS-GI

Fotó: BME Formula Racing Team, BME Motorsport, BME Solar Boat Team