2024. január 30.
Február 15-ig lehet jelentkezni a BME új, szeptemberben angol nyelven induló önköltséges repülőmérnöki BSc képzésére.
A szeptembertől induló angol nyelvű önköltséges képzésre február 15-ig lehet jelentkezni. A képzésről a felvi.bme.hu oldal szakkeresőjében és a központi felvi.hu oldalon további információk találhatók.
A képzés célja, hogy a végzett repülőmérnökök az ipari szereplők elvárásainak megfelelően képesek legyenek hivatásos pilótaként repülőgépet vezetni, továbbá a légitársaságoknál, intézményeknél beosztott-mérnöki feladatok ellátására a repüléstervezés, a repülőgépgyártás, a repülőgép üzemeltetés, tesztelés, karbantartás, javítás és az újrahasznosítás területein, valamint megfelelő felkészültséggel fognak rendelkezni a járműmérnöki tanulmányaik folytatásához MSc szinten.
A BME és a magyar repüléstörténet A 2024. szeptemberében induló repülőmérnöki BSc szaknak több, mint 100 éves hagyománya van a Műegyetemen. Az 1922-23-as tanévtől kezdődően 1934-ig a Gépészmérnöki Osztály a kiváló repülőgéptervező Melczer Tíbor, fakultatív tantárgyként „Repülőgépek elmélete és szerkezettana” címmel külön tantárgyban adott elő. A műegyetemi hallgatóknak először az 1933-34-es tanévben kellett vizsgázniuk az „Aerotechnika” kötelező tantárgyból. A József Műegyetemen 1920 őszén elméleti pilótatanfolyamot indítottak 50 hallgatóval. Részben a békediktátum elleni tiltakozás jegyében az újdonságokra mindig fogékony, lelkes egyetemisták 1921 november 10-én megalakították a Műegyetemi Sportrepülő Egyesületet (MsrE), hogy „A technika e legmagasabb hajlékában ápolják a legnemesebb sport, az emberi repülés ügyét”. Az egyesület meghatározó szerepet töltött be a magyar repülés, repüléstudományok és repülőgép-építés terén a két világháború között. 2017-ben pedig elindult a már felsőoktatásban szerzett oklevéllel rendelkezők számára hirdetett repülési szakmérnök/specialista szakirányú továbbképzés. |
Rektori Kabinet Kommunikációs Igazgatóság