Program:
- Az Adaptív oktatójátékok koncepciójának ismertetése és az elmúlt időszak kutatási eredményei
- Beszélgetés a "Biofeedback eszközökkel támogatott adaptív oktatójátékok" témakörben
A mobil alkalmazásboltokból rengeteg, különféle korosztálynak szánt oktatójáték érhető el. Ezek legnagyobb hátránya, hogy nehezen vagy egyátalán nem alkalmazkodnak a játékos képességeihez. Így a tanulás elég hamar frusztrációval, unalommal, vagyis az alkalmazásból való kiszállással végződik.
A tanulás során cél lehet fenntartani a pszichológiában jól ismert flow élményt, amikoris a játékos a képességeinek határán, erőfeszítéssel épp elérhető, de egyre nehezebb feladatokat kap, valamint erőfeszítéseiért látható jutalmat (pontot stb.) kap. A két koncepció összekötésére olyan keretrenszert hoztunk létre, amely biológia visszacsatolás eszközeit (EEG, EKG, szemmozgás követése, stb.) felhasználva az oktatójáték nehézségi szintjét folyamatosan utánállítja, a jutalmazásra javaslatot tesz.
A workshop során a keretrendszer működését, eszközök illesztését, osztályzó algoritmusokat, illetve konkrét oktató alkalmazásokat elemzünk.
További részletek a Magyar Tudomány Ünnep honlapján.